Jdi na obsah Jdi na menu
 

Historie

O GPH Jak to vlastně bylo a je !

Je jasné, že GPH nevzniklo ze dne na den ani z noci na noc. Lidé, kteří tohle seskupení založili, se dlouho znali z hokeje a pravidelně se při této příležitosti scházeli. Za hokejem a dobrodružstvím s ním souvisejícím cestovali i ven. Pro své bujné chování a divoké vystupování se však stali trnem v oku místnímu oficiálnímu Fans-Clubu.Skutečnost, že o aktivitách lidí z GPH informovali někteří členové Fans-Clubu i jiné orgány raději pomineme. Tito jinoši tedy začali jezdit na zápasy vlakem sami a často se neprojevovali hrubě jen vůči fanouškům soupeře, ale právě proti zmíněnému F.C.V této době ještě oficiální název chyběl. V červenci 1998 se konal ve Znojmě turnaj hokejových fanoušků, kde padl první návrh na jméno „Černá Vlnka Na Bílém Beránku“, že se jednalo o recesi je z názvu zřejmé každému. V prosinci téhož roku seděli 2 ogaři v Esu u zelené tak dlouho, až si vzpomněli na stále mizejícího, nikdy nespatřeného Pištu Hufnágla ze seriálu o Smolíkových a Gang P.H. byl na světě. Do původní party patřili Pan L., Spejblův synek, Třipíva, R.B. a 1 expert na PC, na kterého v jisté firmě vzpomínají doposud. Tento rok lze považovat za zásadní a zlomový. Začalo se jezdit i na fotbal a Lhota představovala svým kádrem, polohou a celkově pohodovým zázemím solidní útočiště v zamýšlených aktivitách. Zmiňovaná pětka začala za pomoci starých prostěradel, barev a nemalujících štětců vyrábět vlajky s Pištovou tematikou (ani jedna z těch 2 už není).Na Lapači se ustálila napravo od kotle. Důvodem zvolení tohoto místa byla blízkost bufetu. Pak už nic nebránilo Pištovi v seberealizaci a rozmachu. Během sezony se k těmto pěti lidem začalo připojovat stále více lidí se stejnou krevní skupinou.

GPH začalo uskutečňovat i jednoduchá chorea, jestli se dá vhození stovky konfet na ledovou plochu tak nazvat. Balónky, na zápasy s Budějovicemi a Plzní jich bylo přichystáno 400 ks. v zelenožlutých barvách, se Slovanem Bratislava v PMEZ 200 ks. Značná část hokejového publika všaktehdy nedokázala zamýšlenou choreografii jednotně realizovat a velké množství jich skončilo nevyužito v kapsách diváků. Proto se chorea s balónky stala pro GPH tabu. V období 1997-2000 se jevili velmi veselé zejména výlety do Třince, Vítkovic a zejména Gottwaldova. Pišův boom se pak konal v sezoně 2001-2002, kdy Vsetínský hokejový klub začal po mnoha titulech balancovat na hranici vlastní existence a na zápasy přestali chodit tzv. „výherní věrní“ (viz. Olin Kutač) a zůstali jen věrní. GPH se začalo projevovat o poznání hlasitěji, lehounce se zradikalizovalo a brzy začalo sbírat plody své snahy. Ve skupině tak po svém boku stáli levicově i pravicově orientovaní fanoušci, stejně jako ortodoxní Sparťané s výbojnými Baníkovci. Tehdy dalo GPH svoji prudkou povahu pocítit Permoníkům. Dále pak výborná atmosféra při všech domácích zápasech, výborné návštěvy se Zlínem i ve Zlíně a pak především výjezd desetiletí k věčnému rivalovi do Havířova. Vrchol nastal v předposledním zápase sezóny, kdy GPH uspořádalo průvod městem. Účast 200 lidí v tažení na stadión byla skutečným zážitkem.

V srpnu 2002 se nechala ušít černá vlajka GPH VSETÍN, která nám dobře sloužila a kterou v současnosti vlastní vinou postrádáme. Jisté je, že se nestala kořistí chtivých fanoušků soupeře. V sezóně 2002-2003 se vyrábí i šály a čepice. Od sezóny 2003-2004 přestává být jasné kdo je a kdo není GPH. Příslušností ke gangu se začínají chlubit i jedinci, kteří neměli s GPH nikdy nic společného. Příčinou jsou i pravidelné reklamy, o které se bezplatně stará především místní bulvár „Žalovec“ (děkujeme), který dělá svými nepodloženými články z GPH skupinu lidí z absolutního okraje společnosti, což nepochybně jsme J.

Fandění Lhotě nezůstalo ve stínu a za chorea v sezóně 2005-2006 by se nemuseli stydět ani některá prvoligová mužstva. Vyrábějí se další suvenýry, trička, vydává se vlastní občasník SEKTOR, kde jsou podrobně popsány aktivity Pišty Hufnágla a jeho stoupenců. Zakládají se internetové stránky, které jsou sledovány bystrým okem zákona a nějakého toho Bobra. V současnosti je GPH již velká organizovaná skupina, která se sama financuje. Lidé obou pohlaví, různého věku a různých profesí, kterým není lhostejný osud klubů, kterým fandí, a zároveň se brání výpadům jiných skupin fanoušků z venku. V budoucnu nezamýšlí svůj úpadek, ale širší záběr svého působení, který mohou podpořit další sympatizanti. Dveře jsou u nás otevřené každému, kdo nám dokáže, že je skutečný fanda aniž by si obleknul klubový dres a třikrát za zápas provolal slávu svému týmu. Rosťa a mrsh

 

Příspěvky

Jak funguje česká populární hudba a její aktéři

14. 7. 2015

V posledních desetiletích se v České republice objevilo a také zaniklo několik komerčních rádiových stanic. V menší míře se toto děje i u televizních společností, ale trojice hlavních „celoplošek“ zůstává neměnná. My jsme navštívili hlavního manažera agentury ART BOOM (společnost zaštiťuje většinu hudebních kapel) Rostislava Kratochvíla a ve vyhrazeném čase jsme diskutovali na téma česká pop music.